V gibanju

Obolenja sklepov in fizična aktivnost


Naš gibalni sistem lahko napadejo najrazličnejše neprijetnosti in bolezni, ki nam otežujejo normalno gibanje in povzročajo bolečine. Dve bolezni skeletnega sistema, ki se pogosto pojavljata sta osteoartroza in revmatoidni artritis. Pri lajšanju simptomov si lahko pomagamo tudi z gibanjem.

Naš gibalni sistem lahko napadejo najrazličnejše neprijetnosti in bolezni, ki nam otežujejo normalno gibanje in povzročajo bolečine. Dve bolezni skeletnega sistema, ki se pogosto pojavljata sta osteoartroza in revmatoidni artritis.
Pa se najprej ustavimo pri osteoartrozi, ki je degenerativna bolezen, pri kateri je prizadet sklepni hrustanec. Osteoartrozo, ki lahko prizadene katerikoli sklep in hrbtenico, je moč prepoznati po kostnih izrastkih, ki zmanjšajo gibljivost sklepa in povzročajo sklepne otekline in bolečine. Zdravila, ki bi uspešno in popolnoma pozdravilo nastalo stanje žal ni, je pa zdravljenje usmerjeno v lajšanje sklepne bolečine in izboljšanje gibljivosti prizadetega sklepa. Jemanje zdravil pa nikakor ni edini možni način za lajšanje simptomov osteoartroze. Predvsem je pomembno, da predebeli posamezniki zgubijo odvečne kilograme, za vse pa velja, da se morajo dovolj in pravilno gibati. Najbolj priporočljiva je hoja, ki naj traja vsaj 30 minut vsak dan. Če pa so prizadeti sklepi nog, in je posledično hoja preveč naporna, pridejo v poštev vaje, ki omenjenih sklepov ne obremenjujejo direktno, učinkovita alternativa pa so tudi krepilne vaje. Pomemben del vadbenega programa pri osteoartrozi je tudi vadba gibljivosti.
Druga bolezen, o kateri bomo spregovorili pa je revmatoidni artritis, ki ga opredelimo kot kronično, vnetno revmatično bolezen, ki lahko prizadene vse sklepe in tudi obsklepne dele. Tako kot pri osteoartritisu, tudi tu žal velja, da ni na voljo zdravila, ki bi bolezen pozdravilo. Cilji zdravljenja so predvsem lajšanje bolečin in vnetij, upočasnitev napredovanja bolezni in izboljšanje kvalitete življenja. Prepričanje, da telesna aktivnost škodi, in da lahko z njo le še poslabšamo simptome, ne drži. Z rednimi in s primerno izbranimi vajami in aktivnostmi lahko bistveno izboljšamo kvaliteto življenja in omilimo bolečine in otekline sklepov. Pomembno je, da pri revmatoidnem artritisu vadimo takrat, ko so bolečine najbolj znosne, smo najmanj utrujeni in zdravila, če jih seveda jemljemo, najbolj učinkujejo. Pred vadbo je tudi priporočljivo, da sklepe pripravimo z masažo, s toplimi obkladki in z nežnimi, ritmičnimi gibanji.


Glasuj:

0,0

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

Ta članek še nima komentarjev!