Vem, kaj jem

Veseli december je tu!


December je mesec zabav in dobre hrane. In ker vsi radi dobro pijemo in jemo, se nekaterim to pozna na tehtnici, večini pa na oslabljenem imunskem sistemu. Slednje predstavlja večji problem kot pa kakšen kilogram več. Ne trdimo, da se je treba odpovedati vsem pregreham, samo omejimo jih.

Del le teh pa zamenjajmo za zdrave, prav tako oziroma še bolj okusne jedi in sladice, ki nas bodo v še tako napornih dneh napolnile z energijo.

Prva napaka, ki se v prazničnih dneh zagotovo pogosto pojavlja pri vseh je, da ko načrtujemoobisk ali kosilo pri znancih/sorodnikih, doma ne jemo ničesar, z mislijo, da se bomo tako ali tako že tam preveč najedli. In prav v tem je problem, kajti obrok ali prigrizek bi morali pojesti že doma in tako ne bi čutili lakote, ki postane prehuda in vodi v prenajedanje. Poleg tega je treba poslušati telo, ki nam da signal, kdaj naj zaključimo s prehranjevanjem.
Ko sedimo za mizo, obloženo z različnimi dobrotami, si že v naprej zamislimo, kaj bomo pojedli in svoje odločitve ne spreminjajmo. Svojo praznično mizo pa si lahko obložite z različnimi, bolj zdravimi alternativami klasičnim prazničnim jedem in sladicam.
Pri pripravi toplih jedi, večjo pozornost posvetimo zelenjavi. Le ta naj ne bo ocvrta ali razkuhana. Veliko hranilnih snovi obdrži, če jo samo na hitro popečemo na kokosovem olju (najbolj primerno za kuhanje). Sliši se zelo monotono, ače zelenjavo lepo aranžiramo in kombiniramo z različnimi jedmi, postane vse drugo kot dolgočasna.
Ne pozabite na živila, ki vsebujejo veliko vlaknin. Tem naj bi v prazničnih dneh posvetili še posebno pozornost. Sem spadajo vsa semena in stročnice. V manjši meri pa jih vsebujeta tudi sadje in zelenjava. Danes veliko ljudi pred obrokom zaužije kapsulo v kateri so skoncentrirane vlaknine. Vendar to ni isto, kot če bi jih zaužili iz prehranskih virov. Le ti vsebujejo dve vrsti vlaknin; topne in netopne vlaknine, medtem ko prehranska dopolnila vsebujejo samo eno vrsto vlaknin.

Nekaj idej za praznične dni:
- Juha iz belega fižola in paradižnika.
- Bananina juha s skuto in cimetom.
- Arašidova ali mandljeva omaka se lepo podata k različni zelenjavi ali pustim piščančjim prsim. Pripravimo ju iz sesekljanih arašidov/mandljev, katerim dodamo malo belega vina, malo kisle smetane, sol, poper in drobnjak.
- Špinača z ribezom in pinjolami. Najprej na kokosovem olju in česnu popražimo špinačo. Ko se le ta zmehča, dodamo limonin sok in ribez. Malo popražimo, ter dodamo sol in poper. Serviramo posuto s pinjolami in okrasimo z rezinami česna in limone.
- Dateljni polnjeni s pusto skuto.
- Kivijev namaz pripravimo iz kivijev, katerim dodamo zelo malo masla in kisle smetane, nekaj puste skute in začinimo z malo soli.
- Namesto piškotov na mizo postavimo različne oreščke, koščke sira, olive, sveže in suho sadje,…

Pri pripravi jedi in sladic bodimo pozorni, da:
- Uporabljamo čim manj nasičenih in trans maščob (sem spada tudi smetana)- zato pri pripravi zdravih jedi in sladic uporabimo npr. različne oreščke (mandlje, lešnike, orehe, arašide, pistacije,…), avokado, sončnična in bučna semen ter njihova olja.
- Uporabljajmo čim manj bele moke. Danes na policah najdemo številne bolj zdrave alternative, kot so polnozrnata moka, pirina moka, čičerikina moka, prosena moka…
- Uporabljajmo čim manj belega sladkorja. Vedno ga nadomestimo z medom ali javorjevim sirupom. Za posip sladic namesto belega sladkorja lahko uporabimo mlete oreščke ali cimet.

Glasuj:

5,0

Za komentiranje morate biti prijavljeni!

Ta članek še nima komentarjev!